יועץ שיווקי לעסקים

יועץ שיווקי לעסקים
Rate this post

יש היום יועצים רבים לעסקים, יש יועץ עסקי, יועץ פיננסי יועץ שיווקי לעסקים ועוד. האם אנחנו בתור בעלי עסקים באמת צריכים כל כך הרבה יועצים כדי שיהיה לנו עסק מרוויח? או שאפשר להגיע לתוצאה הזאת באופן עצמאי? לדעתנו, שתי התשובות נכונות.

בסופו של דבר, אדם אשר יש לו ידע ניהולי ושיווקי יוכל להגיע לתוצאות עסקיות טובות. עם זאת, בעל העסק לא יכול לקחת את כל הנטל עליו, המטרה של בעל עסק היא להסיר ממנו כמה שיותר מטלות.

מה התפקיד של יועץ שיווקי לעסקים?

היום יש הרבה עסקים מכל הסוגים וזאת בדיוק הבעיה. עולם העסקים אוהב תחרות, למעשה הצרכנים אוהבים תחרות, אבל בעל העסק עצמו צריך למצוא את הדרך לייחד את עצמו מכל העסקים האחרים כדי שיוכל לשרוד. לא סתם רוב העסקים שנפתחים היום בישראל מוצאים את עצמם סוגרים תוך פחות משנתיים, לא פשוט לנהל עסק היום, במיוחד לאחר תקופת הקורונה. התפקיד של יועץ שיווקי לעסקים הוא לדעת איך למתג את העסק שלכם בצורה נכונה בה אתם תבליטו את העסק שלכם לעומת כל האחרים.

כדי לבנות תוכנית שיווקית טובה אתם חייבים יועץ שיווקי לעסקים שיש לו ניסיון רב בתחום. מדובר על נושא חשוב מאוד שיותר נוגע לחברות קטנות ובינוניות. הייעוץ חייב להיות בהתאם למסגרת התקציב של אותו עסק, וכאשר מדובר על עסק קטן התקציב לשיווק גם הוא בהתאם.

מה ההבדל בין יועץ שיווקי לעסקים לבין יועץ עסקי?

התפקיד של יועץ שיווקי לעסקים הוא רק בגדר השיווק. זאת אומרת שהוא בונה לכם תוכנית שיווקית שמתאימה לעסק שלכם על בסיס החזון העסקי שלכם. יועץ עסקי הוא יועץ אשר מכשיר אתכם להתנהל נכון מבחינה עסקית, שזאת בחינה יותר כוללת. יועץ שיווקי הוא מגיע או כאשר אתם נמצאים בתחילת הדרך שלכם, או כאשר מדובר כבר יש לכם תוכנית שיווקית אבל היא לא פועלת בדרך בה אתם רוצים.

יועץ שיווקי לעסקים מומחה בניהול נכון של תוכנית השיווק שלכם, הוא יוכל לזהות למה התוכנית שלכם לא עבדה כראוי עד עכשיו. בניית תוכנית שיווקית היא גם קלף חשוב, התוכנית השיווקית מתבסס על הבלטה של הייחוד שלכם, הפיכת החסרונות של המתחרים שלכם ליתרונות שלכם ומיתוג העסק בצורה נכונה ומבטיחה.

שיווק היא הוצאה שמחזירה את עצמה אם עושים אותה נכון. אבל חשוב לדעת להקצות את התקציב שיש לנו לשיווק, ככה שזה לא פוגע בהכנסה שלנו בסופו של דבר. יועץ שיווקי לעסקים צריך ללמוד היטב את התקציב של העסק, להכיר את התוכנית העסקית שלו כראוי ורק לאחר מכן להתחיל לפעול בשיווק נכון. שיווק אינטנסיבי מדי שעולה על התקציב רק יכול לפגוע בהכנסה של העסק.