קידום אורגני לאתרי וויקס

שלושת השלבים של קידום אתרים אורגני

1. אופטימיזציה - התאמת האתר לשפה של גוגל

יש חשיבות גדולה מאוד לכך שהאתר יהיה מותאם לשפה שגוגל מבין, יש לציין כי כיוון שהרובוט של גוגל סורק את האתר ולא אדם כמונו יש להתאים את האתר עד כמה שיותר לשפה שלו אחרת תהיה לו בעיה בסריקה וזה יפגע במיקומי האתר בגוגל.

לכן, המשמעות של לשכור חברה שנותנת שירות קידום אורגני לאתרי וויקס חשוב לדעת שיש לה ניסיון מול גוגל.

תהליכי קידום אורגני מתבצעים ע״י מיפוי כל האתר, מחקר מילות מפתח ומתחרים, מעבר על כל תוכן האתר והתאמתו למנוע החיפוש.

2. חווית משתמש

אחד הדברים הכי חשובים לגוגל הוא להציג את התוצאות הטובות ביותר לגולש. כחלק מקידום אורגני לאתרי וויקס, עלינו לנקוט בפעולות קידום שציגו את האתר בצורה נוחה לסריקה שמנוע החיפוש. גוגל היא מערכת המלצות ובכדי להיות בהמלצות הראשונות מבחינת גוגל צריך לא רק לדבר בשפה שלו אלא להוכיח לו שבאתר שלכם ניתן לקבל את המענה הטוב ביותר למי שמחפש. 

הרבה בעלי עסקים מקדמים בצורה אורגנית את האתר שלהם, אז איך גוגל יודע להחליט מי יהיה מקום ראשון ומי אחרון? התשובה היא – שילוב של אופטימיזציה וחווית משתמש. רק בדרך זו קידום אתרי וויקס יעבוד בצורה הטובה ביותר.

חווית משתמש כשמה כן היא. האם הגולש שהגיע לאתר שלכם חווה חוויה טובה כי האתר היה מסודר, נוח מבחינת היררכייה, מהיר, מותאם לנייד ובגלל זה קרא עוד או השאיר פרטים או התקשר או לחלופין הוא נטש ועבר לאתר אחר.

3. קישורים - המלצות אתרים

כמו שאמרנו קודם – גוגל הינה מערכת המלצות ולכן היא גם מסתכלת על ההמלצות שאתרים אחרים ממליצים על האתר שלכם. להמלצות הללו אנו קוראים קישורים חיצוניים. 

שיש לאתר הרבה קישורים בביטויים ספצפיים ממגוון אתרים – גוגל יודע שאותו אתר הוא איכותי בביטויים שמקשרים אליו. מי שמעוניין בקידום אורגני לאתרי וויקס, ירכוש קישורים באתרי המדיה השונים ובכך יתרום לקידום האתר בגוגל.

תחשבו לבד, אתר של עו״ד שמוציא פסיקה מסויימת או תקדים ומפרסם אצלו את זה ועו״ד אחרים מפרסמים באתר שלהם מאמר עם קישור לאתר שלו מראה על סמכותיות וזה אחד הדברים שגוגל מחפש. 

השילוב של אופטימיזציה + חווית משתמש + קישורים = מוביל לתוצאות בגוגל וזה בדיוק מה שאנו הולכים לעשות עבורכם!

הצטרפו אלינו!

אז איך מגיעים לטופ בגוגל
ע״י קידום אורגני?

קידום אורגני של אתרי WIX אפשרי בהחלט!

יש לכם אתר בוויקס, איך מעלים אותו לראש טבלת התוצאות בגוגל? אם נפריד את כל מה שאמרנו למעלה שצריך אופטימיזציה קישורים וחווית משתמש – אם על חווית משתמש אמון המתכנת/בונה האתר. על האופטימיציה אמון איש הקידום (כמובן שעדין שבונה האתר יבין גם בזה וכך יחסוך לא מעט בעיות עתידיות) יש כאלו שיאמרו לכם שלא ניתן לקדם בוויקס התשובה לא נכונה. קידום אורגני לאתרי וויקס אפשרי בהחלט – אם עושים זאת נכון כמובן. יש לא מעט דרכים שניתן לשפר משמעותית את מיקום האתר בתוצאות בגוגל חוץ מקישורים ומכלי של ה seo של וויקס – ישנם דרכים נוספות לעשות קידום אתרי וויקס בגוגל. 

בדף של חשבונכם בוויקס, תמצאו את Get Found on Google. ניתן גם למצוא את העמוד מעריכת האתר תחת התפריט site. כשתלחצו עליו יפתח מערכת שתנחה אתכם בביצוע מספר פעולות שנדרשות לאופטימיזציית האתר שלכם. באזור זה תוכלו לבצע קידום אתר וויקס בצורה יעילה ומקצועית.

ישנם מספר שאלות מנחות: מה שם האתר, והאם יש לעסק מיקום פיזי, תיאור העסק. לאחר מכן יפתח חלון להרשמת האתר במערכות גוגל ולמשימות לאופטימיזציה. חלק זה בנוי מ 3 חלקים לאחר מכן המערכת תעזור לכם ליצור מפת אתר מותאמת (Sitemap.XML), להכניס פרטי יצירת קשר עם העסק וקישורים לפרופילים חברתיים. לאחר מכן תקבלו הנחיות לביצוע פעולות באתר על הדפים הקיימים בו כמו הגדרות של תגיות ועוד… שתסיימו כל משימה כמו שצריך הסן משמאל יהפוך לירוק. 

תוצאות החיפוש בגוגל מורכבות מכותרת, קישור (העמוד המדובר) ותיאור. חלק מתהליך האופטימיזציה (לדבר באותה שפה של גוגל) צריך להגדיר את התגיות כותרת ותיאור שיניעו לפעולה ויגרמו לגולש להכנס לאתר. רק קידום אורגני לאתרי וויקס יהיה אפקטיבי עבור האתר שלכם.

להגדיר את התגיות בכל עמוד צריך להכנס לעריכה, להכנס לעמוד שאתם מעוניינים לעשות לו התאמה של הכותרת והתיאור, ללחוץ על page seo. לאחר מכן יפתח לכם חלון ושם יהיה ניתן להגדיר את הכותרת והתיאור. בנוסך ניתן להוסי את מילת המפתח שאותה אתם מעוניינים למקד בעמוד שלכם. 

בנוסף בקוביה הזו ניתן להחליף/לשנות את הכתובת עמוד (PAGE URL) – לתת כותרת טובה הכוללת את מילת המפתח (רצוי)

בכל שלב בו אנו מחליטים שצריך ללכת לעשות קידום אורגני בגוגל הדבר הראשון שצריך לעשות הוא מחקר מילות מפתח ומחקר מתחרים. 

עסק שלא עושה מחקר מילות מפתח יכול להעלות את האתר ולא להיות מקודם במילות המפתח שבו הוא רוצה להיות. 

ישנם מספר כלים מקצועיים לעשות מחקר מילות מפתח ומחקר מתחרים מקיף אך ניתן לעשות זאת גם במתכנן מילות המפתח של גוגל.

מכניסים ביטוי ומקבלים מגוון רעיונות ונפח החיפושים.

כך ניתן לקבל אינדיקציה איזה מילים כדאי לקדם ואיזה לא, איזה ביטויים יביאו תנועת גולשים לאתר ואיזה ביטויים יביאו מעט גולשים לאתר.

בכל אתר ובכל פלטפורמה שמעלים אתר יש את פרמטר הזמני טעינה. אחד הדברים המשפיעים ביותר על זמני הטעינה הם התמונות. ולכן שמעלים תמונה לאתר שלכם יש לעשות זאת בחכמה ולצמצם כמה שאפשר יותר את גודל התמונה מבלי לפגוע באיכות שלה. בעת בניית אתר וויקס יש לשים לב לדקויות אלו על מנת להצליח לקדם את האתר שלכם במנוע החיפוש.

ישנן מספר תוכנות חינמיות שיכולות להקטין את נפח התמונה מבלי לפגוע באיכות שלה אנו מתשמשים ב tinypng (אתר הנותן לצמצם תמונות – מעלים לשם עד 20 תמונות והוא מצמצם אותם ללא תשלום).

לאחר העלאת התמונה יש צורך בהגדרת תיאור התמונה. בכדי שגוגל ידע לקשר בין התמונה לאתר,למאמר, לעמוד הוא ידע לקרא לא רק את התמונה אלא את הטקסט העומד מאחוריה – תאור התמונה נקרא גם alt text. 

הדרך להוספת התיאור צריך ללחוץ על התמונה ואז על ההגדרות ובחלון להוסיף את התיאור. זוהי דרך נוספת לביצוע קידום אורגני לאתרי וויקס שתעלה את האתר שלכם בתוצאות של גוגל.

הסיבה הנוספת להזנת התיאור היא לצורך הנגשת האתר לבעלי מוגבלויות.

לאחר מחקר מילות המפתח יש צוך להתחיל ולהתמודד בתוכן האתר. 

הטמעת מילות המפתח בפוסטים ובעמודים.

מילת המפתח צריכה להיות בכותרת, כותרת משנה, בטקסט. צריך לשים לב כי לא צריך לאנוס את הטקסט ולהכניס מילות מפתח בכמות שתהיה מבחינת גוגל מוגזמת – לא צריך שתהיה יותר מ 2% מילות מפתח בתוך הטקסט – לדוגמא מאמר בן 500 מילה שלא יהיו יותר מ 10 פעם אותה מילת מפתח. 

זו הדרך הנכונה להעלות מאמר, לתת לגולש הרגשה שהוא הגיע למקום מקצועי ולא למקום שמנסה לדחוף לו תוכן עם הרבה מילות מפתח. 

כתוב טקסט מקצועי בצורה שאנשים יבינו אותו ותטמיעו את מילות המפתח שלא יבחינו בזה. 

אז בניתם אתר בוויקס, צריך להבין כי לצורך קידום אורגני לאתרי וויקס בגוגל לא מספיק רק לבנות אתר אלא גוגל יקדם את האתר ע״י תוכן. הדרך הטובה ביותר להכניס תוכן היא דרך בלוג. לכל אתר יש עמוד בית, אודות, שירותים/טפולים וכו׳.. אך השוני בין אתר לאתר הוא לרוב בטקסטים או בערך שהוא נותן לגולש. את הערך הזה ניתן לתת ע״י בלוג בתוך האתר. 

את המאמרים לבלוג יש לכתוב על פי מחקר המילות מפתח שעשיתם ומחקר מתחרים, המון פעמים ע״י מחקר מילות המפתח והמתחרים יהיה ניתן כבר לקבל אינדיקציה איזה תוכן הייתם רוצים שיהיה באתר שלכם. תהיו הוגנים אל תעתיקו טקסט של אחרים (גוגל יודע את זה ויכול להעניש אתכם על שכפול טקסט) אלא כתבו טקסט מקורי. 

כמובן שלכתוב בלוג ולעדכן אותו אחת לחצי שנה זה לא רלוונטי – אלא רצוי אחת לשבוע שבועיים להכניס מאמר לתוך הבלוג. 

הקמת הבלוג במערכות וויקס מאוד פשוטות ולא מצריכות עבודה קשה אפשר להקים ולהתחיל כבר לכתוב. 

המטרה העיקרית בכתיבת הבלוג היא לשמור על הגולש באתר לכמה שיותר זמן, להראות מקצועיות, עדכנו את המאמרים שלכם בכל מקום אפשרי בפייסבוק, בעסק שלך בגוגל, באינסטגרם ובלינדקאין.

קישורים פנימיים גורמים לגולשים אצלכם באתר לעבור מעמוד לעמוד ולשהות באתר שלכם יותר זמן, אחד הדרוגים של גוגל הוא זמן השהייה של כל גולש באתר, בנוסף הראו מחקרים שככול שהגולש זמן רב יותר באתר הוא מבצע השארת פרטים או מתקשר. 

איך יוצרים קישורים פנימיים בוויקס?

לוחצים על הביטוי הרלוונטי ולוחצים על סימון הקישור ומעתיקים את הקישור הרצוי. 

את הקישורים הפנימיים שימו לב לקשר בביטוי הרלוונטי אחרת חווית המשתמש לא תהיה טובה כמו שאנו מחפשים שהיא תהיה. בכך תשפרו את הציון העמוד באתר בגוגל ותתרמו רבות לקידום אורגני לאתרי וויקס מכל הסוגים.

קידום אורגני בגוגל מושפע מ -3 דברים עיקריים והם: תוכן, אופטימיזציה וקישורים חיצוניים. 

קישורים חיצוניים יש שיאמרו כי הוא אחד המדדים הכי משפיעים מבחינת גוגל והסיבה די ברורה. 

קישור מאתר כזה או אחר היא אומרת שהיא מפנה את הגולש באותו ביטויי מפתח לאתר אחר זה שאנו סומכים עליו. ולכן קישור חיצוני מאתר אחר לאתר שלכם זו תעודת אמינות והמלצה לגוגל שהאתר שלם סמכותי בביטויי הזה. 

ישנם כל מיני דרכים להשיג קישורים והם:

  1. קישור טבעי – פרסמו מאמר איכותי ומי שירצה לפרסם את המאמר שלכם יפנה לאתר שלכם 
  2. החלפת קישורים עם בעלי אתרים אחרים באותו תחום
  3. רכישת קישורים מספקי קישורים 
  4. פרסום האתר בפורומים ואינדקסים. 

אין לדעת מה עובד טוב יותר ומה לא לרוב זה ניסוי. אבל ללא כל ספק אתר חייב שיהיו לו מגוון קישורים רחב לצורך הגדלת הסמכות בגוגל.

אנו נילחם שתהיה במקום הראשון בגוגל!